søndag den 29. april 2012

Gennemgang af forventninger for foråret 2012

Så er det tid til en lille gennemgang af de forventninger/ønsker, som vi havde til februar 2012. Ja vi er sprunget et par måneder over, men jeg synes alligevel, at en gennemgang vil være på sin plads:

  • Årets korteste måned bør betyde at minimum 1 name brand præsenteres på_UrKompagniet.dk
    Vi har siden da kunnet præsentere flere name brands på shoppen. Vi er blevet officiel forhandler for DKNY ure (vi er faktisk de eneste i Danmark der er blevet godkendt!). Vi er blevet officiel forhandler for Adidas ure, og endnu et kæmpestort brand er vi blevet accepteret til at forhandle, men er endnu ikke købt ind. Derudover har vi en forhåndsgodkendelse på et helt 4. namebrand, så på det område kører alting over forventning. Både DKNY og Adidas distribueres af Fossil Gruppen, som var meget omtalt i medierne for nogle uger siden, da de købte Skagen ure for et kæmpe beløb. Fossil ure er vi naturligvis også blevet forhandler af, og kan som én af de få netshops i Danmark, præsentere hele deres komplette kollektion.
  • Ure.dk er klar til at blive relanceret i slutningen af februar. Her har vi fejlet. Big time! Vi skriver nu slutningen af april, og det nye Ure.dk er stadig ikke live. Det er dog lige på trapperne, og er lagt på en developer server for at teste funktionalitet og finde børnesygdomme. Starten af maj er nu målet for re-launch.
  • Ingen omsætningsnedgang i februar ift januar på UrKompagniet.dk Det var optimistisk at forvente samme omsætningsniveau som i januar, og vi nåede det da heller ikke. Havde februar ikke haft en vinterferieperiode havde vi nået det, men vi har nu fundet ud af, at ferier såsom vinterferien og påskeferien medfører massiv omsætningsnedgang. Vi har dog så siden oplevet konstant omsætningsstigning, men vi er så også nået ind i konfirmationstiden, og armbåndsure er en populær gave til konfirmander. Det bliver spændende at se hvordan sommerferien påvirker os. Erfaringen fra sidste år kan ikke rigtig bruges, da vi var så små, at hver måned var massiv omsætningsfremgang.
  • Øget effektivisering i ordrebehandlingen på lageret. Det har vi fået! En specialprogrammeret program til at håndtere ordre, og til at printe labels og sende emails ud, har betydet langt hurtigere ordrebehandling. Der er stadig masser af ting vi kan forbedre, men ovenstående har virkelig effektiviseret dagligdagen.
  • Uopfordrede markedsføringshenvendelser skal lukkes ned med det samme og prompte. Alle uopfordrede henvendelser får besked om at sende en email, og kun såfremt vi finder tilbuddet interessant, vil vi kontakte dem. Ingen opfølgende henvendelser fra dem bliver accepteret, med mindre vi har givet udtryk om at blive kontaktet igen. Det har været effektivt indtil videre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar